Generacja Z na rynku pracy- wyniki badania projektu Workz

Czas czytania: 4 minuty Jakie doświadczenie ma generacja Z na rynku pracy? Czy czują się przygotowani do podjęcia pracy? Co takiego bierze pod uwagę generacja Z, poszukując pracy?
Czas czytania: 4 minuty

Różne generacje cechują się odmiennymi stanowiskami względem pracy, wynagrodzenia i rozwoju. Prawdą jest, że obecny rynek pracy oferuje wiele ścieżek i możliwości… Jak w tym wszytskim się odnaleźć? Jak zacząć? Co wybrać dla siebie? Z pomocą przychodzi projekt Workz. To dzięki niemu dowiesz się, jak zdobyć pierwszą pracę, stworzyć CV, ale też jak ocenić pomysł na własny biznes. Misją projektu jest edukacja młodego pokolenia na temat stawiania pierwszych kroków w budowaniu kariery, od A do Z. Grupa projektowa stworzyła własne badanie- ankietę. Celem ankiety jest poznanie doświadczeń pokolenia Z z zakresu rozwoju i podjęcia pierwszych aktywności na rynku pracy. Mamy przyjemność opublikować jej wyniki.

Ankieta została przeprowadzona online od 29 listopada 2022 roku do 7 marca 2023 na 100
respondentach.
Objęła osoby urodzone w latach 1995-2007. Najliczniejszą grupę badanych
stanowiły osoby urodzone w roku 1999 (27%). W ankiecie zadano dziewięć pytań
zamkniętych: pięć jednokrotnego i cztery wielokrotnego wyboru.


Z przeprowadzonej ankiety Workz. wynika, że
● aż 79% ankietowanych nie czuje się przygotowanych przez szkołę/studia do wejścia
na rynek pracy
● jedynie 27% respondentów uważa, że aktualne wydarzenia (trwająca pandemia,
wojna w Europie, zmiana klimatu) nie miały wpływu na ich obecną sytuację na rynku
pracy
7 na 10 osób badanych wie, na jakie kompetencje miękkie zwracają uwagę
pracodawcy podczas rekrutacji. Wynik jest o tyle zastanawiający, gdyż w Raporcie
specjalnym opracowanym w ramach projektu Biznes dla edukacji, badania
pracodawców wskazują, że firmy obserwują u kandydatów do pracy deficyt
kompetencji miękkich (wyróżniają przede wszystkim, iż największe deficyty widoczne
są podczas: kontaktu z klientem, sytuacjach wymagających rozwiązania problemów
oraz pracy zespołowej)
https://www.prawo.pl/kadry/mlodzi-ludzie-nie-doceniaja-kompetencji-
miekkich,277160.html

Przy wyborze pracodawcy, pokolenie Z zwraca uwagę przede wszystkim na
atrakcyjne zarobki
(aż 75 głosów) oraz na możliwość rozwoju i awansu (61 głosów).

Poniżej znajdują się szczegółowe wyniki ankiety Workz.:

1
2
3
4
5
6
7
8

Zastanawiasz się… Jak poznać swoje naturalne kompetencje? Czy zdjęcie w CV jest obowiązkowe?– Inne działania projektu Workz.

Dotychczas grupa Workz. opublikowała ciekawe wpisy dotyczące prowadzenie konta na LinkedIn, rozmowy rekrutacyjnej czy przydatnych aplikacji. Jeśli poszukujesz konkretnych informacji o tym jak przygotować się na spotkanie rekrutacyjne oraz jak zdobyć doświadczenie zawodowe- ten projekt powinien zwrócić twoją uwagę! Grupie projektowej udało się również realizować podcast, do którego odsłuchu gorąco zachęcamy.

Grupa projektowa WorkZ. o sobie:

Jesteśmy czteroosobową grupą, studiujemy, uczymy się i pracujemy. Stworzyliśmy Workz. z myślą o naszych rówieśnikach. Wiemy, że samo wykształcenie nie jest wystarczające, aby zdobyć pracę marzeń. Na instagramie dzielimy się wiedzą z naszymi rówieśnikami i przedstawiamy różne możliwości rozwoju. Pragniemy zainspirować pokolenie Z do działań i ułatwić proces wejścia na rynek pracy. Tworzymy projekt w ramach “Zwolnionych z Teorii”.

Sprawdź już teraz!

https://www.instagram.com/workzprojekt/

Głos Pokolenia
Głos Pokolenia

Głos Pokolenia to Stowarzyszenie zrzeszające młodych ludzi z całego kraju, którym przyświecają wspólne cele, takie jak edukacja młodzieży z zakresu budowania społeczeństwa obywatelskiego.
Jeżeli chcesz nam pomóc napisz do nas!

Artykuły: 44